zondag 21 december 2008

De Bilt via Beusichem


















Nog 1 week tot de oliebollentocht en ik weet nog steeds niet zeker of we in Beusichem op zondag om half 7 de veerpont op kunnen. Mooie smoes om dat vandaag eens uit te zoeken en de route naar De Bilt te verkennen. Tot mijn opluchtig vertelde de veerbaas me dat de pont iedere dag vaart van 6.30 tot 22.30 en ja...ook op zondag. Volgens de routeplanner zou ik nu na Beusichem het beste via Werkhoven en Bunnik oostelijk om de Uithof heen kunnen fietsen. In de Bilt kom ik dan weer op de oude vertrouwde route die we verleden week reden. Deze route mag dan iets om zijn, de weg ziet er veel mooier (goed asfalt) uit en je kunt lekker doorrijden. In Bunnik 1 stoplicht en als snel zie ik het UMC en de hoge universiteitsgebouwen van de Uithof. Nog 1 rare rond lopende oprit naar de brug over de A2 en ik ben in De Bilt. Dat moet lukken volgende week!
Terug ga ik weer door de bossen van Amelisweerd en rijd ik door Houten. Daar viel letterlijk iemand om van verbazing toen hij mij in mijn giraffe-Quest zag zitten. Het was een hardloper die te lang naar mijn banaan staarde en zodoende een paaltje op het voetpad omver liep. Het paaltje gaf niet mee en dus lag de loper plat op de grond. Ik zag dat hij weer opkrabbelde, dat is vast wel goed gekomen. Twee tellen later werd ik gefilmd door een passant. Het blijft een bijzondere verschijning denk ik. In Houten toch weer even mis gereden, wat lijken die straten toch op elkaar, maar wel Fietsstad nummer 1 van Holland las ik pas. Vier uur thuis. De schade valt mee, de route via Beusichem is slechts 2 km langer.

3 opmerkingen:

rv zei

Hoi,

Ik zal mijn best doen wat meer in Houten rond te rijden met mijn Quest... Wb Fietstad 2008: Houten is een zeer fijne plaats om als fietser te wonen maar als je er de weg niet kent of er gewoon dwars door heen wilt rijden is het een ramp. Ik ben er vroeger op doorreis vaak flink verkeerd gereden.

Groet, René

simply red zei

Hoi René,

Doe je best! Zal ik ook doen. Als ik er een maand niet geweest ben is er al weer wat veranderd. Maar de bekende wegen fietsen heerlijk.

Groet (tot in Almere volgende week?)

Paul

Anoniem zei

Hi Paul, I enjoy reading in your blog! In your last entry ("De Bilt via Beusichem") I found a picture where a Garmin GPSMap 60csx was mounted in your Quest. Let me please ask you: How did you fix it? I couldn't see a holder...
I am contemplating about fixing my 60csx in my Alleweder (and in a few weeks in my new Mango) and am looking for a smart solution. Thanks for answering and keep up the good work in your blog! Have a great 2009! cheers, Bernd, D-Muenster ib48366@gmail.com