zondag 14 december 2008

Nog eens banden


Ondanks dat ik best tevreden was over de Marathon plus banden wil ik toch proberen de snelle kojaks lekvrij te maken met anti-lek-lint: anti-platt genaamd. Dit lint is in verschillende breedtes te verkrijgen maar ik heb gekozen voor de 19 mm versie (geel) omdat het contactvlak met de weg niet zo breed is. En omdat de soepele wangen op deze manier niet benadeeld worden. Het probleem met deze linten is dat ze mooi in het midden moeten blijven en er mogen geen scherpe randen zijn. Daarom heb ik de linten eerst vastgelijmd met Bison Tix en daarna op verschillende plekken vastgezet met ducktape. Het resultaat ziet er mooi uit. Nergens scherp en het lint mooi in het midden. Het omleggen ging prima zonder rare slagen en de druk is nu 7 bar. Nu maar hopen op geen (of een enkele) lekke band. En natuurlijk meer snelheid en comfort.

1 opmerking:

Wim Schermer zei

Hi Paul,
Ik heb je blog nu gevonden. Ik heb niet zo'n probleem met het verwisselen van een lekke band. Overigens was de laatste 'lekke' band niet lek. Ik had vergeten het ringetje op het franse ventiel vast te schroeven. Banden lopen met anti-lek lint flink zwaarder. Zonder enige lekbescherming reed ik de laatste 10.000 km maar 3x lek. Ik ben wel een mooi-weer fietser.
Groeten,
Wim Schermer