maandag 27 oktober 2008

Betuwse Fruittocht ??
















Het zal ongeveer een half jaar geleden zijn toen ik via de google ligfiets-discussielijst het idee opperde om ergens in de betuwe met wat meer velomobilisten een gezamenlijke tocht te maken.
Via e-mail kreeg ik contact met Astrid en Herman uit Zaltbommel en Rob uit Gorinchem.
Het lukte met de eerste twee om een afspraak te maken op afgelopen zaterdag, half tien bij kasteel (en gemeentehuis) Neerijnen.

Astrid had net sinds een week haar gloednieuwe Versatile in bezit. Wat een schitterend ontwerp is dat toch. Ik hoop van harte dat ik ooit nog eens op die manier in een Quest kan stappen. Ze moest echter nog erg wennen aan het fietsen. Haar vriend, Herman, heeft haar oude Velomobiel overgenomen: een Limit! Lijkt erg op een Mango vind ik, maar dan van Carbon. Ik geloof dat het de opvolger is van de Alleweder.

Dus een kluppie met drie verschillende velomobielen...dat is natuurlijk wel erg leuk om te zien en redelijk uniek gezien de reacties van alle fietsers en wandelaars die we tegen kwamen. Ik ben nog nooit zo vaak op de foto gezet tijdens een fietstocht. We besloten eerst langs de Waal naar Tiel te fietsen en daar een koffietent op te zoeken.



Naast het treinstation van Tiel is het cafe/restaurant Buitensporig gevestigd alwaar we heerlijke koffie hebben genuttigd. Deze tent wordt gerund door mensen met een verstandelijke en/of geestelijke beperking (http://www.buitensporigeten.nl/)

De fietsen stonden op het stationsplein en konden we mooi in de gaten houden vanuit het cafe

Dat was overigens wel nodig ook want diverse mensen bogen zich over die vreemde projectielen en wilden er het liefst in gaan zitten. Na veel kletsen over natuurlijk fietsen en alles wat daar mee te maken heeft vervolgden we onze tocht via de andere oever van de Waal terug naar Zaltbommel. Het weer was schitterend; blauwe lucht en een fris briesje, net genoeg om het niet te heet te krijgen. Totaal ongeveer 70 km gefietst schat ik. In Zaltbommel weer afscheid genomen met de belofte dat we vaker zo'n tocht organiseren. De kruissnelheid ligt ong. tussen de 25 en 30 km per uur. Dus mochten er meer liefhebbers zijn....stuur een berichtje!


2 opmerkingen:

Wouter Delanote zei

hehe, leuk zeg, om nog eens dag te kunnen zeggen tegen mijn oude gabber, hij ziet er schitterend uit, hopelijk vind de huidige eigenaar van de limit dat ook, groetjes

wouter

Anoniem zei

Wouter, de Limit fietst nog steeds naar tevredenheid. er is een Quest voor mij in bestelling. Voorlopig blijf ik nog km's maken met de Limit.

Herman