zaterdag 29 november 2008

Ritje Waal


Vandaag een mooie rit langs de waal. De snelheid is er een beetje uit. Even snel doortrekken naar de 50 + lukt even niet maar ik heb sterk de indruk dat dit door de kou komt. Ik zit er ook niet echt over in; ik fiets heerlijk en nog steeds kruis ik boven de 30. Hiernaast een mooie foto van Buren. Een mooi stadje wat ik vaak tegenkom tijdens mijn ritten. Verleden week brak een bevestigingspoot van mijn stoel. Deze werd razendsnel en gratis gemaakt door Velomobiel.nl. (garantie) Wat een enorm goede service toch.. deze fiets is van 2003 en er is al bijna 50000 mee gereden. En dan nog steeds zo'n garantie. Omdat mijn stoel nu helemaal los was kon ik experimenteren met de positie in de Quest. Het blijkt dat je veel meer kunt liggen als je de stoel anders bevestigt. Ik heb een paar gaten geboord 2 cm boven de oude gaten en ik lig nu veel platter en heb geen '' houten kont'' meer. En ouderwets: ik voel mijn buikspieren weer na het fietsen omdat ik ze aanspan bij het omhoogkomen. Nog meer voordelen: ik lig dieper in de Quest dus de aerodynamica is beter en ik houd meer schouderruimte over bij de rand van de kuip. Maar bovenal: ik lig lekker ontspannen en hou het fietsen veel langer vol. Samen met Herman de Ridder heb ik mij opgegeven voor de oliebolletocht op 28 december in Almere. Erg leuk! Vooral omdat we heen en terug willen fietsen dus totaal komen we die dag op zo'n 220 km. Nou nog hopen op mooi weer.

Geen opmerkingen: